Connie Glynn: Beépített hercegnő (Rosewoodi Krónikák 1.)

Fülszöveg:

,,Lottie Pumpkin egy átlagos lány, akinek minden vágya, hogy hercegnő lehessen – jelenleg ösztöndíjjal tanul a Rosewood Hall nevű előkelő bentlakásos iskolában. Ellie Wolf egy hercegnő, aki másra sem vágyik, minthogy átlagos lehessen – ő azért jár Rosewood Hallba, hogy elodázhassa királyi kötelességeit, melyek Maradova trónörököseként várnak rá. Amikor a sors szeszélye folytán szobatársak lesznek, szinte kínálja magát a lehetőség és személyiséget cserélnek – ám valaki tudja a titkukat, és Rosewoodban többé semmi sem az, aminek látszik…
A Nooderellaként is ismert Connie Glynn Youtube-sztár ezúttal regényíróként debütál – a Beépített hercegnő a Rosewood-krónikák című sorozatának első darabja. Merülj alá Lottie, Ellie, valamint a rejtélyes és mágikus Rosewood Hall világában!”

Véleményem:

Sziasztok! 🙂

A Menőkönyvek Kiadó jóvoltából elolvashattam egy igazán csajos történetet, amely idén novemberben fog megjelenni. A regényt pontosabban a Beépített szépséget a népszerű vlogger Connie Glynn (Nodlerella) írta. Az egyetemen kezdte el hatalmas sikert arató Youtube-csatornáját képregényekről, cosplayről, videojátékokról és hercegnőkről, amelynek mára közel egymillió feliratkozója van. 2017 pedig megjelent első regénye, amelyről a mai bejegyzésben lesz szó. Mivel Connie első könyvét kellett elolvasnom picit félve indultam neki, de szerencsére egy cseppet sem kellett csalódnom.

A regény főhősnője Lottie Pumpkin, aki kiskora óta arról álmodozott, hogy hercegnő lehessen, a sors pedig pont úgy forgatja a lány lapjait, hogy egy igaz hercegnővel( Ellie-vel) kerül egy szobába, ami teljesen felborítja Lottie életét és izgalmas kalandokkal gazdagítja.Kezeket fel, aki kiskorában arról álmodozott, hogy hercegnő akar lenni. Minden lány életében van egy ilyen időszak amikor megfordul a fejében, hogy milyen jó lenne hercegnőnek lenni. Ez a bizonyos időszak az én életemben is megfordult és amikor elolvastam a Beépített szépség fülszövegét tudtam, hogy ezzel a regénnyel nagy barátságot fogok kötni kétség kívül ez be is igazolódott. A hercegnők mesés világába nyerhetünk egy kis bepillantást a regény lapjain keresztül, amely az én esetemben egy csipetnyit felidézte a gyerekkoromat, amikor mindig a legújabb Disney hercegnőért voltam oda és vissza.

Egy meseszerű még is valóssággal megszórt történetet kaptam, amit ha régebben olvastam volna meg nagyobb áttörést ért volna el nálam. Jól összerakott, és rendkívül jól felépített volt maga a regény, bár a könyv végén nem akart egy csattanó sem elém ugrani még is azt érezem, hogy egy kerek történetet kaptam és ezúttal nem a lezárás hoztam meg a kedvem a folytatáshoz, hanem a könyv teljes egésze.

Tetszett, hogy a szerző a két főszereplő lánynak teljesen különböző személyiséget adott Lottie, kettőjük közül ő kapta a jó kislány szerepét. Egy tipikus jó kislány alakít, aki mindenkivel kedves, sokszor naiv, mindig mindent jól akar csinálni, hogy megfeleljen a maga kemény szabályainak, és ha egy őrült kalandról van szó akkor a tilos táblát rögtön maga elé helyezi. Ezzel szemben Ellie, aki balhét balhéra halmoz a hercegnősködést pedig a háta közepére sem kívánja hamar barátságot köt Lottieval és erős kapocs alakul ki a két tini lány között. A regényben többször is szóba hozzák, hogy a lányok kiegészítik egymást, és én mint olvasó is ugyan ezt tapasztaltam. Az izgalmas kalandokat, amelyeket együtt éltek át úgy faltam mint mackó a mézet.

Ha fordulatokról van szó a regény büszkén kihúzhatja magát a könyvek sorában érdekes csavarokkal próbáltam lenyűgözni, amely teljes mértékben sikerült is neki. Jól kidolgozott karakterek kelnek életre a lapokon. Volt, akitől megdöbbentő pillanatokat kaptam és volt olyan is, akivel nagyon szerettem és tudtam azonosulni. És akkor az összegzés előtt néhány szót a borítóról, egyszerűen nem tudok vele betelni! Hatásos, szép és remekül tükrözi a regény meseszerűségét.

Összegezve: Bájos meseszerű történet tele rejtélyekkel, amelyet egy különleges hangulat ölel körbe. Rooswoodi krónikák sorozat első kötete erőteljes kezdéssel indított, izgatottan várom a folytatást! 🙂

Értékelés: 5/4,5

Ami tetszett: A könyv alap storya.

Ami nem tetszett: Nem volt kifejezetten olyan rész, ami ne tetszett volna.

Kedvenc idézet: ,,Mindenki kap sütit. Kivéve Jamie-t. – Lola úgy mondta
ki a nevét, mintha méreg lenne. – Neki nem jár, mert azt
mondta, nem szereti az édességet.
– Ami szentségtörés – mondták kórusban az ikrek.”

Leave a comment